onsdag, maj 21, 2008

Roligt om Japan

I Japan trycker man kranen neråt när man ska sätta på den. Jag har lärt mig sätta på den rätt, men när jag ska stänga av sätter jag fortfarande på max (dvs trycker neråt) och blir oftast nersprutad!
----
I Japan har de en gummibeläggning på all mark, liknande den vi har på en löparbana för friitdrott. Den ligger på trottoarer, gator och alla stenbeläggningar. Så här hör man inte alla klackar från damskorna!
-------
På TV:n kan välja språk. Inte text utan vilket språk de ska tala. Fungerar ungefär som på en CD-skiva. Coolt!
-------
I Japan känner man knappt sin fru som man. Man gifter sig och hon ser till att bli gravid. Mannen jobbar 14-16 timmar om dygnet och går sen hem till älskarinnan. Frun talar man aldrig om.
--------
I Tokyo finns inga fåglar. Detta kompenseras genom att de spelar fågelkvitter i högtalare som är uppsatta lite här och var stans. När jag åkte tunnelbana spelade de även fågelkvitter där, vilket kändes ganska konstigt!
-------

Inga kommentarer: