lördag, januari 08, 2011

Badrummet


Snodd bild från deras hemsida då mitt fasta objektiv inte får med sig så mycket.

Badrummet ger en enorm lyxkänsla. Rummet är stort och kaklat. Två skjutdörrar i frostat glas skiljer badrummet åt från övriga lägenheten (jag kan knappast kalla det för hotellrum). Hela alltet skiner och man måste ha solglasögon på sig för att inte bli bländad.

Jag tyckter duschen på Benja Hotel är helt fantastisk men det är en myggspridare jämfört med denna. Jag funderade på hur många liter i timmen den levererar, när jag stod där i morse och fick ut shampoot på bara ett par minuter. Det känns inte som om man duschar, det känns som om man går in i ett rum som flödar ut varm, härligt vatten i massor!

Leo och Peter tog sig ett bad igår kväll istället. Badkaret har runda, tjocka kanter och liknar ett bubbelbadkar. Självklart kan man unna sig en hel flaska badskum och Leo skummade så mycket att halva golvet påminde om snön därhemma.

Badlakanen är stora som filtar och nästan lika tjocka. De var så mjuka att jag tänkte att jag inte kom att bli torr, då jag förutsatte de hade minst en flaska sköljmedel i varje handduk. Men de sög som svampar och fukten försvann in i tyget på något magiskt sätt.

Sådana handdukar vill jag ha hemma!

Alla badrumsartiklar är från Bulgari och här finns nästan allt. Balsam, schampoo, badskum, tvål, bodylotion.. Luktar himmelskt av svaga blommor.

Inga kommentarer: