onsdag, april 13, 2011

Flytta till USA

Jag och Peter har pratat lite om att hitta jobb i ett engelsktalande land och då även USA. Leo tycker det ska vara färdigrest och kom med det eminenta förslaget att vi kan ju jobba varsin månad i USA och så kan en av oss stanna hemma och passa Leo.

- Men då kommer jag ju inte att få träffa pappa, säger jag med lite orolig stämma.

Leo tänker. Han sätter pekfingret över munnen och ögonen tittar långt bak in i hjärnan. Näsan och ögonbrynen skrynklar sig och han gör den där roliga jag-tänker-så-det-knakar-grimasen. Så skiner han upp med ett stort leende:

- Jag vet! Ni kan byta på söndagar! Pappa kommer hem på söndagsmorgon och så kan du åka på söndagskväll?

2 kommentarer:

Alexandra Elmer sa...

Ja då var ju det problemet löst :D!

vw sa...

Jag håller med Leo. Nu får det vara färdigrest.