torsdag, juni 09, 2011

Leo och pappa ska bygga..

- Jag och pappa ska bygga en jättestor helikopter, säger Leo.
- Vad skoj! svarar jag.
- Ja, du är inte kille så du är inte så bra på att bygga så det är bättre pappa kan bygga den för han är så smart så smart, upplyser han

Jag har både sett och hört Leo och morfar i action, så jag är egentligen rätt glad att jag slapp vara bikonstruktör.

- Helikoptern ska vara ungefär lika stor som detta, säger Leo och pekar på cykelkärran och min cykel samtidigt. Det ska finnas lastrum som är fullt av vattenbalonger och sen ska den ha en lucka man kan öppna och stänga. Det ska finnas missiler som man kan fälla ner på sidan och sen ska den ha lasrar under till..

Leo fortsätter i ytterligare 10 minuter att förklara alla avancerade mekanickmer som han ska ha på denna fantastiska helikopter. Mina tankar flyter bort och jag cyklar på i trafiken.

- Men vad ska ni ha för material? undrar jag när han gör ett par sekunders uppehåll.
- Frigolit så klart! Och sen lite metallsaker och vattenbalonger!
- Och massor av sladdar, kommer det på slutet. För den ska vara radiostyrd!

Mmm...kanske inte lätt att leva upp till kraven som Leos pappa?

Inga kommentarer: