fredag, april 06, 2012

Vitlök i örat

I natt vaknade jag av att jag hade sjukt ont i örat. Örat sprängde och det gjorde fruktansvärt ont ända ner till käken. Efter en stund fick jag nog med att hoppas det skulle gå över utan steg upp och letade efter Husmorstips för öroninflammation!

Hör och häpna men detta är min första öroninflammation någonsin! Jag förväntade mig ett husmorstips a la: - Tag en nål på en tops och stick hål på trumhinnan. Men givetvis skulle man inte göra detta. Men en gul lök eller en vitlök skulle ge väldigt bra effekt.

Och jag har hört det där med vitlök från när jag var liten. Om jag inte missminner mig stoppade mamma en vitlök i örat på Vibban när hon var liten..

Yrvaken tog jag en vitlöksklyfta och skar den i tunna, tunna bitar. Dessa lade jag in i en halv bomullstuss och sen lade jag hela paketet i ytterörat och höll handen över.

Redan efter ett par minuter släppte det värsta trycket och efter ytterligare en kvart hade jag somnat. Vaknade efter ca fyra timmar och då hade smärtan gått ner från 10 till en 5:a.

Det funkade otroligt bra!

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.