onsdag, oktober 31, 2012

Tutankhamun besök

Leos version: 
- Vi åkte tåg till Köpenhamn och träffade pappa. Han skulle äta lunch i Malmö och sen köpa en tidning. 
- Jasså träffade du pappa på tåget?
- Nej, på perrongen. Han sa du var hemma och var jätteledsen!

---

- Hur var utställningen då?
- Alla pratade Egypten så jag fattade ingenting.
-Va? Pratade de egyptiska? Det var inte danska då?
- Näää Egypten var det. Helt säkert! Fast vi hade öronproppar i öronen som översatte till ett valfritt språk. Jag valde svenska!
- Jaha, en sån där bandspelare vi fick på Titanic utställningen?
- Nej, nej! Inga sladdar eller någon bandspelare. Precis som dina öronproppar! Den översatte det som gubben sa.
- Gubben?
- Ja, det gick med en gubbe och babbla massa saker på Egypten och sen blev det svenska i mina öron.
-Jaha, det låter ju väldigt intressant! Sådana öronproppar vill jag ha när jag åker till Kina. Vad var det mer för spännande på utställningen då?
- Skitcool maskin. Man stoppade in massa guldtior och sen fick man två Egypten pengar.
- Vad kan man köpa för dem då?
-Ingenting, men maskinen var bara såååå coool asså!

---

När vi kom hem tittade jag i broschyren. För det första var det i Malmö, för det andra står det att all info är på svenska eller engelska. För det tredje var det Peter som skulle till Danmark för att flyga till Århus i affärer. Ja, hans fantasi kan man ju inte klaga på iallafall :)

Inga kommentarer: