torsdag, oktober 07, 2010

Indiska tyger till MOAorganic

Idag hade vi Rakesh på middag här. Självklart blev det mycket snack om vår resa till Indien. Han har lovat att hjälpa mig knyta kontakter med indiska tygproducenter. Så snart ska jag få in fler härliga ekologiska tyger till MOAorganic!

Frun och barnen bor numera i Dehli. De har äntligen fått lägenhet, ac, bil och internet. Det tog bara 2 månader av hårt arbete! Inte så lätt med så många människor att få till något konkret. Jag kan inte ens föreställa mig stressen och arbetet som måste läggas ner.

De valde att köpa en ny bil. Men den har redan bucklor. Med så många bilar som ska samsas på de trånga gatorna så finns det inte en enda bil utan bucklor. Att köra bil i Dehli är en konst. Man måste sitta koncentrerad hela tiden och det är cm mellan bilar, parkerade som rullande. Hoppas inte Peter ska tillämpa aktiv körning i Dehli. Då tar jag Leo med mig i en taxi istället!

Peter frågade, eftersom de planerar flytta tillbaka till Sverige inom ett år, hur mycket han skulle få när han sålde bilen om ca 1 år.
- Ingenting svarade Rakesh.
- Va? undrade vi, varför?
- Äh, det är ingen som vill köpa en helt sönderbucklad bil!

Haha, det lät väldigt konstigt i våra öron. Köpa en ny bil och sen krocka den och bli krockad runt om så den är skrot efter ett år. Men så är det tydligen. Ingen idé att laga bucklan för i morgon har man en ny en. Ja, dessa indier :)


Att få uppleva Indien med en indisk familj är för oss helt fantastiskt. De är så otroligt gästvänliga och att sova på hotell - det är uteslutet. Självklart ska vi bo hemma hos dem! Detta kommer även Leo tycka är jätteskoj då han vill spendera varenda sekund med sin bästa vän Rishit.

Rakesh vill gärna ta med oss till städerna Agra och Jaipur. Jaipur kallas den rosa staden och i Agra ligger den kända byggnaden Taj Mahal.

Åh, det ska bli så spännande att åka dit! Längtar..

Inga kommentarer: