onsdag, oktober 20, 2010

Spindelbett?

Published with Blogger-droid v1.6.3
Det började som en finne. En riktigt stor en med varböld! Det kliade något djävulskt också..

Sen svullnade härligheten och när man kände var hela området varmt. Det kliar och kliar. Jag blir galen. Nu har jag haft det minst fem dagar. Vad är det? Spindelbett? Igår tryckte jag ut mera var och idag har det torkat och börjat spricka. Idag ser jag även en vit ring ytterst runt det röda.

Fasar för att det ska komma ut larver eller något annat äckligt!

Edit: Efter besök hos läkare var det Borrelia jag fått. Klassiskt fall, med ringar och lila blåmärke i mitten (kom efter denna bilden) Så det var tyvärr bara att börja på en äcklig penicillinkur. Men bättre det än att få hjärnhinneinflammation eller ansiktsförlamning!

4 kommentarer:

Åsa sa...

borrelia?
(jag har verkligen ingen aning, bara gissar)

Gummihuset sa...

mycket möjligt att det är ett spindelbett

Åsa sa...

Det var tur du gick till doktorn. Hoppas allt blir bra med dig.
Ska man på återkontroll efter pencillinkuren?

Anonym sa...

har vi spindlar i sverige som kan bita genom våran hud???