fredag, december 23, 2011

Sköldpaddefarm

Idag behövde Peter lite egentid så jag och Leo gick längs stranden och byggde sedan lite sandslott. Som vanligt blev vi förföljda av "my friends" men vi gjorde vårt bästa för att undvika dem. Leo har lärt sig säga "Abah, abah" som betyder vi inte är intresserade. Då brukar de gå sin väg

Men plötsligt hoppade en ut ur buskarna och pekade i sanden och sa LOOK LOOK. Nyfiken var ju Leo tvungen att kolla men det var bara en död fisk. Sen lurade gubben iväg oss och skulle visa oss sina sköldpaddor. Han lovade dyrt och heligt att det var gratis. Nu har jag kommit till det stadiet att säger de gratis ska det fanta mej var gratis också. Jag är innerligt trött på det här efter-jag-visat-allt-behöver-jag-en-donation-tugget.

Det var jättekul och Leo fick hålla i sköldpaddorna stora som små.

Sköldpaddegubben ville vi skulle komma tillbaka halv åtta på kvällen. Då skulle hela stranden vara full med folk och sköldpaddorna skulle kläckas

Halv åtta prick var vi där, men inga människor så lång ögat nådde. Då kom gubben än en gång ut hoppandes ur buskarna! Vi hämtade tre små 2 dagar gamla ungar och fick släppa ut dem i havet. Leo tyckte det var det bästa på hela resan och pratade om det ända tills han somnade. De var så söta när de med sina små små fenor försökte kravla sig ut i havet.

Och vet ni...det var fortfarande gratis :)

Inga kommentarer: