söndag, januari 15, 2012

Tusen tack!


Tack alla som lade ihop till min SPA weekend på The Lodge. Jag och Peter hade en härlig helg och känner oss nu som nya människor (kanske inte, hehe)

Lyxkänslan är hög på The Lodge. Levande ljus, öppna spisar, vitmålade träväggar och stengolv ger en otrolig mysighetskänsla. Personalen var extremt trevliga och mycket hjälpsamma. Eftersom helgen hade detox tema serverades dotox-mat. Med tanke på Vibbans torftiga kostrestriktioner, var det med viss skeptisism jag satte mig till bords för en femrätters middag. Men det var väldigt gott och mycket smakrikt. För att vara detox mat fick det fem stjärnor!


SPA:et hade samma charm som övriga The Lodge. En stor öppen brasa spred härlig värme när man efter den vedeldade bastun ville ta sig ett iskallt glas vatten och dåsa ner i en mjuk fåtölj för att besöka tankens värld tillsammans med eldflammorna och knaster från björkveden.

En väldoftande och mjuk algscrubbsinpackning fick hyn att bli 40 år yngre och jag kände mig len som en babyrumpa när jag efter en välbehövlig dusch gled ner i den 40-gradiga jaccuzin. En klar stjärnhimmel och trevligt sällskap fick det hela att bli en magisk upplevelse.

Tusen tack!

Inga kommentarer: