torsdag, augusti 23, 2012

Follow me

Jag har länge letat efter denna hängare till barncykel. Jag har sett en sådan flera gånger i Lund och tyckt den verkar mycket bra. Leo kan cykla på sin cykel när han orkar och när det passar på mindre trafikerade ställen. Sen kan jag snabbt lyfta hans cykel och hänga på den på min egen. Nästan som att ställa cykeln i ett vanligt cykelställ!


 Men när jag skulle hitta en att köpa kom jag på att jag inte visste alls vad en sån här manick heter. Jag har googlat på påhängscykel, hängare till cykel, dra ditt barn med cykel, tandemcykel, cykelhjälpmedel och till och med häng på barncykel på vuxencykel. Efter ett tag bytte jag till bildläge för att känna igen manicken på bild i allafall. Tillslut hittade jag en bild som tog mig till Follow me och snål som jag är gick jag in på Blocket och mycket riktigt fanns det en säljare i Stockholm som sålde den till mig för under halva priset!

1 kommentar:

Åsa sa...

smart sak!