tisdag, december 13, 2011

Nassimo Thila


Nassimo är en av få soft coral reefs i världen som finns kvar. Tyvärr är dessa mjuka korallrev de som är mest känsliga för den globala uppvärmningen och allt mer dör ut. Upplevelsen hamnar för min del på top 1, alltså petar jag ner Sipadan i Borneo på andra plats! Jag är bara så glad att jag får chansen att dyka i dem innan de är totalt utdöda.

Strömmen var av medelstyrka. Revet har enorma överhäng och det är känns helt overkligt att simma upp och ner och bara se dessa spektakulära formationer. Revet håller hundra olika mjukkoraller och tusentals fiskarter.



Färgerna på dessa mjuka koraller är helt...helt fantastiska! Det är rött, det är gult, det är lila, turkost, orange, grönt, blått... Färgerna exploderar i en kaskad av färger tillsammans med det nerstrilade solljuset från ytan. Man tror nästan inte det är sant att det kan finnas så något så vackert på vår jord.

Får man önska var man vill dö, så vill jag dö på botten av ett Soft Coral Reef! Jag tänker fortfarande på det, fast jag ligger och snart ska somna.
Paradis! Underverk! Fantastiskt!

Inga kommentarer: