![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhFETZXbUllQ3EDWLlkH0sya3sEca3F4FFyHsBm-UPfYGlczfvFtMpO0JJMaV0DgFsIAHYjUh1wFGsOGGyYA4pxm1HYHtghHgdHvhSRuG-mLKE4khNQWg0oyFnzInUzkPaMIwPByw/s400/2012-02-13%25252016.19.28.jpg)
- Se nu till att du får med hela mig och kärran och cykeln
- jajajajaaaajajajaaaaaaa
Fotograf: Leo
Resumé:
+ Underbar känsla att flyga förbi andra flåsande cyklister som står upp och trampar med alla sina muskler. Själv sitter jag ner och trampar sakta i trean. Undrar om de tänker att jag måste ha starka lårmuskler?
+ Steglös gas som passar utmärkt i Lund
+ Även om man inte har gas, går cykeln otroligt lätt att cykla på.
+ Man får motion men slipper det känna jag-får-inte-luft känslan.
+ Man slipper bli helt våt av svett på ryggen, men håller värmen fint när det är kallt.
+ Skillnaden mellan tvåan och trean är större än på min 7-växlade. Ungefär som mellan trean och femman på den 7-växlade. Skönt att slippa växla så mycket.
+ Batteriet är lätt att dra ut och ta med sig in.
- Låset är lite kruxigt då man måste föra tillbaka den en halv centimeter för att få ut nyckeln.
- Starta i trean och full gas när det är snöslask i uppförsbacke är inte att rekommendera. Framhjulet spinner och vill lägga sig på sidan.
- Framljuset går på litet batteri och måste manuellt sättas på och av. Det skulle vara kopplat till stora batteriet och slås av och på tillsammans med baklyktan.
- Ont i tummuskeln mitt i handen när man gasar. Kom på att jag höll för långt in på handtaget. När jag flyttade ut handen lite, kändes det mindre.
Summa: Jag kommer nog aldrig att vilja ha en vanlig cykel igen!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar