söndag, mars 25, 2012

Vattenläcka

Hade på vattenfallet under natten och i morse var vattennivån rent för låg. Det läcker någonstans under all sten. Gud, vad jobbigt!

Jag har dock en misstanke om att det läcker i slutet av vattenfallet när vattnet rinner över den sista stora stenen. Vid testkörningen såg jag att vattnet ville ut åt sidorna och murade fast lite småstenar vid sidan för att leda vattnet rätt. Det blev kanske inte helt tätt där.

Eftersom jag dessutom är väldigt intelligent har jag sparat en av alla tusen bitar av gummiduken, så jag kan alltid försöka få till en tätning.

Detta är nackdelen med att man måste bygga färdigt innan man kan testköra en längre tid. Tur att solen skiner och att det är härligt, friskt vårväder!

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.