söndag, december 30, 2012

Baddax



Stränderna i Goa är verkligen fina. Mjuk sand, långgrunt med små nätta vågor - tycker vi. Strandvakterna hade hissat rött flagg och körde fram och tillbaka med sina jeepar. De stannade med en gång någon gick ut längre än fem meter, vilket hade ett vattendjup upp till knäna. De tyckte vågorna var höga och var superrädda att någon skulle drunkna.
 I början tyckte vi det var komiskt men när de stått och visslat på Peter och killarna, vevat med armarna som om de skulle ha igång en gammal vetarnbil, blev jag lite irriterad och sa att vi var proffessionella simmare. Sen stack jag upp både mitt och Peters advanced diver PADI kort och sa med övertygad min att vi var "rescue divers" och att vi skulle rädda vakterna om det behövdes.
Manisha stod bakom och sa på hindi att vi kommit ända från Sverige för att bada i på den underbara GOA-stranden och att de skulle ge oss lite "relaxing time". Vakten blir helt tyst och Manisha och jag tystnar också men behåller våra feminina leende miner med huvudena på sned.
- Okej, men bara en liten stund sa vakten med myndig stämma och åkte vidare. Man kunde se av att han njöt av att benåda de två söta damerna på stranden, hehe.

Inga kommentarer: