onsdag, november 24, 2010

Dr Fish massage



På nattmarknaden i Siem Reap erbjuder de Dr Fish massage. Man stoppar helt enkelt ner fötterna i en bassäng fullt med tusentals hungriga små fiskar. Det kittlar något helt otroligt när tusen små munnar börjar rensa fötterna från all död hud.

Jag kan knappt beskriva känslan men den är helt klart udda. Små sugproppar som suger och killar en samtidigt som det är mycket skönt.



Jag fick vara försökskaninen och efter mitt fnissande och tjutande bestämde sig Peter också för att hoppa i.

Skulle ni någonsin åka hit, är detta verkligen en av top tre upplevelser man kan göra här.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Det skulle jag lätt kunna testa!
Blir fötterna släta o fina sen?

Unknown sa...

Japp, mjuka och fina är de nu. Hade dem i vattnet i kanske 45 min.

/Peter