lördag, november 20, 2010

Royal Inn Hotel


Vi fick hjälp att boka hotel från Kratie då Internet var utslaget i hela byn. Jag hittade en Phnom Pehnguide och frågade killen på hotellet om han kunde ringa åt mig. Så gärna så!

Vi började ringa alla hotel med pool. Peter och Leo var sugna på att bada. Men alla var fulla :( Tydligen är det drakbåtsfestival i stan så det skulle nog inte bli så väldigt lätt att hitta lediga rum.

Okej, ner en nivå på hotell och se där.. ett rum ledigt! Men efter tusen frågor sa jag att vi hade ett barn med oss också.

- Tyvärr inga barn, goodbye och så lade hon på!

Men va..

Okej, här blir man inte arg så det var bara att bita ihop och ringa nästa och nästa och nästa. Tillslut fick jag i allfall bokat ett rum.

Men nu var det så här att i morgontimmens runda stund, glömde jag broschyren och när vi kom fram hade jag ingen aning om vad hotellet hette, var det låg eller något telefonnr.

In på Internetcafé och kolla. Var tusan kan man hitta det? Kände inte igen på tripadvisor, kände inte igen på bookings.com men tillslut hittade Peter guiden i pdf-form och jag kom på namnet. Royal Inn.

Hotellet var nästan fullt och det fanns bara dyra deluxerum kvar men eftersom vi bokade tre nätter fick vi rabatt. Enligt tripadvisor så var folk inte så nöjda med hotellet, men vi är supernöjda. Deluxerummet var skitfint och efter att ha bott i skit i nästan en vecka känner vi oss som kungligheter.

De har TV med Cartoon Network så Leo är i sjunde himeln, de har snabbt internet så Peter kan tanka nya filmer så han är också i sjunde himeln och de har obegränsat med varmvatten och sen stor fet stråle så jag är också i sjunde himeln.

Inga kommentarer: