söndag, juli 07, 2013

Tidig morgon




Ja, jag vaknade halv fem och var kissig och efter det kunde jag inte somna om för jag låg bara och "byggde damm".

Jag vågade dock inte gå ut och börja gräva, hacka och banka så det fick bli långläsning på Koigalen - ett nytt forum jag hittat till. Jag tror jag gått igenom alla medlemmars dammbygge. 

I går kväll murade jag ihop de största stenbumlingarna med tegelstenarna och de hade torkat såpass att jag kunde lägga gräsmattan upp och ner. Blommorna grävdes upp och sattes i gamla trädgårdsjordpåsar tillsammans med så mycket matjord jag fick loss. 

Sen tog jag svärfars slägga och bankade sönder nuvarande vattenfall tills jag kände mig som Snurre Sprätt när han slår i huvudet i berget.
Eftermiddagen får spenderas vid Vombsjön med pappa och släkten. Givetvis har jag bilen full av hinkar och plastpåsar ifall jag skulle hitta en snygg rot, några vackra stenar eller lite vattenmusslor.


Inga kommentarer: