måndag, juli 29, 2013

Tomt Fritids

Leo ska börja svensk skola till hösten så vi anmälde honom till Fritids innan, så han skulle kunna lära känna lite kompisar och få en mjukstart. Vi har fått placeringsbeslut från kommunen att han är välkommen från och med 2013-07-29 till Backa Fritidshem.

Men när vi kom dit i morse var det inte en människa där. Vi gick runt på hela skolan, men nej - inte en vuxen, inte ett barn. Då fick vi syn på en mattant som hade storstädning i köket. Vi knackade på och hon sa att Fritids börjar först nästa vecka. (!)

Ringde till ansvarig på kommunen och efter 20 minuter fick jag reda på att hon var på semester till och med den 9/8. Ringde igen och bad att få bli kopplad till någon annan. Ytterligare väntan och sen "XX svarar inte, tryck 9 för att komma till telefonist"

Tryckte 9 och väntade i flera minuter. Luren var helt tyst. Jaha, det var bara att lägga på och ringa växeln igen. Efter 25 min fick jag reda på att vikarien var sjuk och att jag skulle ringa i morgon på telefontid mellan 9-10.

Vilken tur att jag inte har en arg chef som står och tappar med foten när jag inte dyker upp. Kan det få gå till så här? 

Inga kommentarer: