fredag, november 22, 2013

Årets största Microsoft event

Onsdag och torsdag nästa vecka är det stort event hos Microsoft.

Det är torsdagen som lockar för min del då det är fokus på marknadsföring och försäljning. Nedan följer axplock av intressanta föreläsningar jag ska gå på:


Det sociala företaget - det sociala ledarskapet

- Brit Stakston, kommunikationsstrateg och expert på sociala medier Hur skapar man en social företagskultur? Brit Stakston, kommunikationsstrateg och expert på sociala medier talar om hur ledare kan stötta den sociala utvecklingen och vända det till en fördel.


Skapa konkurrensfördelar i en turbulent värld genom att optimera digitala kundupplevelser

Dina kunder har ett informationsövertag – de väljer hur, var och när de vill kommunicera med dig. Du behöver skapa vinnande kundupplevelser som säkerställer en personlig dialog i alla kanaler, och samtidigt bygger långsiktiga kundrelationer.Vi visar med hjälp av case hur optimala digitala kundinteraktioner utvecklas genom kundinsikt, kanalstrategier och intern effektivitet.
Helena Nordman Stålnacke, Director och Head of Sales & Marketing Excellence på Acando


Skapa konkurrenskraft och preferens hos den sociala kunden med moderna arbetssätt

I dagens föränderliga värld ställs det nya krav på våra arbetssätt för skapa en konkurrenskraftig marknadsnärvaro. Det ställer också krav på hur vi hanterar relationen till de välinformerade kundererna som är aktiva på sociala nätverk, diskussionsforum och bloggar. I detta pass kommer vi både presentera hur du kan samarbeta internt och hur du kan agera på det som andra säger om ditt företag.
Emelie Ekblad, Product Marketing Manager, Enterprise Social.
Peter Alvmo, Solution Sales Specialist, Microsoft


Kundupplevelse i fokus

Bli inspirerad av hur ABBA The Museum levererar en upplevelse som överträffar besökarnas förväntningar. Tack vare innovativa lösningar med ny teknik lever man visionen ”Walk in, dance out”
Catarina Falkenhav, vice VD ABBA the Museum

Inga kommentarer: