onsdag, maj 15, 2013

Bästa datorbutiken i Lund


Jag måste slå ett slag för Repair24 i Lund. De gav mig verkligen en WOW!-känsla och gjorde mig till en mycket nöjd kund.

Bakgrund:
Min asus laptop slutade sakta men säkert att ladda. På fredagen fick jag sitta och trycka ner sladden så att kontakten trycktes upp, för att den skulle få ström. På eftermiddagen kvittade det hur jag tryckte/höll i laddningskontakten. Den laddade inte och när batteriet var slut var arbetsdagen slut.

Desperat togs laptopen isär. Vad hade man att förlora? Asus laptops är inte lätta att demolera, men det finns ju Youtube!

Med moderkortet separerat såg man att laddningskontakten var ganska enkel att byta. Jag ringde runt till de stora drakarna i Lund, men ingen hade tid en fredagseftermiddag och absolut inte över helgen. Av någon anledning kom jag till Repair24 på Byggmästargatan.

Lördag morgon stod jag utanför deras butik. Först ville de ha väldigt mycket pengar för att fixa det, men jag prutade till mig halva priset eftersom jobbet med att ta isär den redan var gjort och det som var kvar var lödning och byte av kontakt.  Det var inga problem. Förmodligen skulle de behöva beställa kontakten och den borde komma på tisdag eller onsdag. Jag skulle få mitt moderkort tidigast på onsdagen.

Efter en timme ringde de och frågade om de fick laga kontakten istället för att beställa ny. Givetvis fick de det, tyckte jag,

Kvart i fyra på en lördag, ringde de igen och hade fixat kontakten!

Jag hade berättat i affären att jag är beroende av min dator eftersom det är mitt arbetsverktyg. Förmodligen såg jag även ganska desperat ut när de sa att den tidigast kunde vara färdig på onsdag.

Repair24 överträffade mina förväntningar med råge. Att lämna in ett moderkort på lördag förmiddag, få den fixad lördag eftermiddag till halva priset och dessutom 3 månaders garanti - det är WOW!


Inga kommentarer: