onsdag, maj 22, 2013

MOA - mitt varumärke


Loggan är nu vald. För mig är loggan viktig för att bygga mitt varumärke. Precis som för MOAorganic vill jag att den ska signalera det jag står för, min professionella profil utåt och det som MOA ska erbjuda till kunderna.

Design är såklart viktigt då mitt ena ben är webdesign och företagsprofiler. Jag lade ner mycket tid på att hitta en bra typsnitt som speglar min grafiska ådra. Stil, mjukhet och kreativitet hittade jag i fonten Gembria gjord av weknow.

Enkelhet är också något jag förespråkar, både inom design och inom utveckling av organisationens processer. En av mina styrkor är att se mönster i komplexitet, hitta den lämpligaste vägen och skapa en strategi för att nå dit. För mig är uttryck som Keep IT Simple och Less is More inte bara floskler utan något jag försöker leva efter. Det var därför viktigt att loggan speglar enkelhet.

Människan i centrum är en aspekt vi ofta missar. Kommuner och landsting genomgår stora och mindre förändringar för att ändra så att man sätter patienten/kunden/brukaren i centrum istället för den organisation den drabbade råkar befinna sig i. Inom förändringsarbete i privata sektorn ser jag många företag som försöker anpassa människorna till IT-systemet istället för tvärt om. Färgvalet blev således lite feminint, mjukt och harmoniskt, något som jag själv associerar med medmänsklighet och mjuka värden.

3 kommentarer:

Biffen sa...

Snyggt!

Unknown sa...

Mycket snyggt Monica - enkelt o stiligt!

Åsa sa...

Snyggt!