fredag, maj 31, 2013

Fattiga riddare


Leo förväntar sig efterrätt varje fredag och helst ska det vara något nytt... och gott. Redan på onsdagar börjar han fråga vad det blir för efterrätt och på torsdagen är han mycket brydd om han inte fått ett bra svar.

Jag sa att det skulle bli Fattiga riddare! Leo såg tveksam ut och man såg hur han funderade på vad det kunde vara. Vad är skillnaden mellan rika och fattiga riddare, undrade han?

Problemet var att på torsdagen försökte jag hitta en torr vetelängd, något som jag tycker en fattig riddare består av. Willys svarade att de skickar tillbaka allt som är gammalt. På ICA var det samma svar och även där var vetelängderna mjuka och fina. På Netto hittade jag däremot vad jag sökte. Givetvis svarade de att de inte fick sälja något gammalt men när jag kände på vetebrödet var det snustorrt.

Åter hemma skar jag upp brödet för att det skulle torka ytterligare. Monica kom då precis förbi och kände på brödet. Äh, va är detta för torrt skit, sa hon? Perfekt, tänkte jag!

Nu har vi precis inmundigat riddarna som serverades rullade i kanelsocker med vaniljglass. Leo var mycket nöjd och gav efterrätten 10 av 10 möjliga!

Tack Netto. Er kan man lita på! :)
 

1 kommentar:

Åsa sa...

lol haha