tisdag, mars 12, 2013

Mango på ICA




Jag och Leo älskar mango och idag hade de extrapris på mogen mango på ICA. Men som en ren händelse 
blev     det     ju     fel    i    kassan!

Efter jag betalt och stoppat min varor i kassen kollar jag kvittot och ser att mangon är inslagen på 18 kr. Jag påpekar givetvis detta och får till svar:
- Ja, men det gäller bara ICA-kort!
- Eh, jag betalade med ICA-kortet  säger jag och plockar fram mitt rosa kort igen ur plånboken.

Då börjar kassörskan bläddra i ICA-reklambladet och hon upptäcker själv att står det med stora röda bokstäver att mangon kostar 10 kr även där.

- Hehe, då får jag lov att be om 25 kr också för att ICA gjort fel, säger jag skadeglatt. (en snäll ICA-kassörska har upplyst mig att det här med 25 kr varje gång ICA gjort fel, gäller fortfarande men kunden måste själv be om det!)

- Nope, svarar kassörskan med nöjd min. Det gäller endast om kunden lämnar butiken och det har du inte gjort!
- Nähä, men jag har betalt och står på andra sidan kassan. Så du menar att jag måste gå ut genom den dörren och sen gå in igen? frågar jag skeptiskt.
- Yep, säger hon kort.

Så det blev inga 25 kr för mig idag. Men jag lovar att jag nästa gång ska gå ut genom dörren och in igen och självmant be om mina 25 kr!

2 kommentarer:

Maria sa...

Allvarligt talat vilka idioter det finns ibland. Inte du då alltså, utan de i kassan. Jag hade ingen aning om att de har så fåniga regler beträffande ICA-kortet. Det är ju bara till att rätta till om de har gjort fel och ge kunden det som kunden har rätt till. Trams!

Unknown sa...

Haha, jag håller med dig Maria! Nästa gång jag ser det blir fel, ska jag hålla tyst och packa ner mina saker. Sen ska jag säga högt och tydligt: - Jag lämnar affären nu!

Sen gå ut ur dörren och sen direkt in igen och säga att det blev fel.

Gläder mig så, att jag nästan funderar på att gå till ICA direkt och handla någonting :)