onsdag, mars 20, 2013

Prisgaranti på ICA



Peter har helt slutat handla på ICA men jag gör det ibland eftersom vår ICA ligger närmare än Willys och jag går..

Förra gången blev det fel på mangon. Då fick jag tyvärr inte min prisgaranti på 25kr eftersom jag var tvungen att lämna affären för att garantin skulle gälla.

Idag hade de satt en stor skylt: CROSTINI 17.90 :- framför en stapel med crostinis. Vid kassan såg jag att de tagit 18.90 :- men jag har lärt min läxa så jag sade ingenting utan packade ner mina varor.

Sedan tog jag mina kassar och sa högt och tydligt: -jag lämnar affären nu! Grannfrun stod i kön bakom mig och tittade konstigt på mig samtidigt som hon hejjade.

Jag gick in direkt och sade att de tagit fel pris på mina crostini. Kassörskan såg inte så nöjd ut och fick ringa på någon som kollade ute i affären att det stämde. Jag begärde mina 25kr och då blev det stort pådrag av två kassörskor, killen som kollat ute i affären och butiksföreståndarinnan. Ingen hade koll på processen att få ut sin prisgaranti.

Tillslut fick jag mina 25 kr och de trodde de var klara. Då påpekade jag att jag även ville ha tillbaka min krona som de tagit för mycket.

Jag är nog inte så välkommen där längre haha och det skulle vara roligt att höra vad grannfrun sa om mig till sin man när hon kom hem.

Inga kommentarer: